Saundri, huismeester
en duizendpoot

Samen met collega Dennis houdt Saundri de locatie van Jeugdbescherming in topconditie. Van een lamp vervangen tot het herstellen van de wifi; het oplossen van een facilitair probleem maakt Saundri blij. Haar nieuwsgierigheid leverde haar naast technische kennis, ook een plekje als vaste invaller bij het Klant Contact Centrum op.

Naam: Saundri Verwey
Functie: Huismeester
Bij Jeugdbescherming sinds: 2001

Een werkplek waar alles op rolletjes loopt
Een vastgelopen printer, een locker die niet opengaat of een weigerende internetverbinding; voor deze en tal van andere facilitaire vragen kunnen medewerkers van Jeugdbescherming een beroep doen op huismeester Saundri en haar collega Dennis. Saundri: “Als huismeesters ondersteunen wij de gezinsmanagers, door ervoor te zorgen dat zij kunnen rekenen op een fijne, goed onderhouden werkplek. Dit doen we vanuit onze standplaats aan de Overschiestraat in Amsterdam. Onze locaties in Eindhoven, Arnhem en Wognum, worden als het nodig is door Dennis bezocht.”

I did it!
Toen Saundri in 2016 de kans kreeg om aan de slag te gaan als huismeester, greep ze deze met beide handen aan. Saundri: “Het is gezellig om door het pand te kunnen lopen en her en der een praatje met collega’s te maken. Vroeger kende ik iedereen bij naam, nu ken ik alle collega’s in ieder geval van gezicht. Ik hou ervan om mensen te helpen. Het leukste vind ik het, wanneer het lukt om een lastig probleem op te lossen. Dan bijt ik mij er helemaal in vast en als ik het apparaat dan aan de praat krijg, denk ik: yes, I did it! Een verbeterpunt vind ik de manier waarop sommige collega’s met hun werkplek omgaan. Daar kan ik mij aan storen. Dan is er bijvoorbeeld een bak koffie over een stoel gegaan, zonder dat het even wordt gemeld. Op zo’n moment zou ik willen dat collega’s mij inschakelen, zodat ik er meteen wat aan kan doen. Dat scheelt een hoop werk.”

Duizendpoot
Haar interesse om nieuwe dingen te leren, heeft Saundri inmiddels al veel technische kennis én twee extra rollen binnen Jeugdbescherming opgeleverd. Saundri: “Ik ben naast huismeester ook bhv’er. Verder spring ik soms bij op het Meldpunt of bij het Klant Contact Centrum. Dat vind ik het leuke aan Jeugdbescherming: zij weten mij te vinden, maar ik hen andersom ook. Als mij iets interessant lijkt, dan wil ik daar meer van weten. Hier krijg ik daar de mogelijkheid voor. Zo wilde ik graag de telefooncentrale leren bedienen, dus heb ik mijzelf erin verdiept. Inmiddels kan ik er zo goed mee overweg, dat ik vaste invaller ben voor collega’s op het Klant Contact Centrum.”