Florine, medewerker van
het Klant Contact Centrum

De medewerkers van het Klant Contact Centrum zijn het eerste aanspreekpunt voor onze gezinnen, aan de balie en aan de telefoon. Florine Molly is al twintig jaar een van de vaste gezichten. En met plezier. Ze beheerst de kunst van de warme ontvangst, ook als de emoties oplopen.

Naam: Florine Molly
Functie: Medewerker Klant Contact Centrum
Bij Jeugdbescherming sinds: 2001

Visitekaartje
Iedereen die belt naar Jeugdbescherming of de vestiging aan de Overschiestraat binnenstapt, wordt ontvangen door een van de medewerkers van het Klant Contact Centrum. Florine Molly is al meer dan twintig jaar een van de vaste gezichten binnen dit team. Florine: “Mijn collega’s en ik verwelkomen iedereen die contact zoekt met Jeugdbescherming; van zorgcoördinatoren, medewerkers van ketenpartners tot advocaten. En natuurlijk ouders. We zijn het visitekaartje van Jeugdbescherming en weten precies hoe we mensen een goede ontvangst geven. Hierin zijn we ook uitgebreid getraind. Sinds een aantal jaren dragen we bedrijfskleding. Zo zijn we duidelijk herkenbaar voor mensen en nog makkelijker aan te spreken.”

Open, eerlijk, nieuwsgierig en netjes
Aan de telefoon of balie kunnen de emoties soms hoog oplopen. Florine: “Dan komen mensen bijvoorbeeld op de vestiging langs. Vaak zie je bij zo’n bezoek alle opgekropte boosheid naar boven komen. Op dat moment is het belangrijk om rustig te blijven en mensen op de juiste manier te benaderen. Zo probeer ik open, eerlijk, nieuwsgierig en netjes te zijn. Ik behandel de ander met respect en luister. Het geeft mij een voldaan gevoel wanneer een gesprek dat begint met stemverheffing, gaandeweg overgaat in rustig praten. Wanneer een ouder dan tot slot zegt ‘dankjewel, fijn je gesproken te hebben’, is dat geweldig.”

Werkplezier
Mijn werk is belangrijk voor mij. Ik vind het fijn dat ik op mijn manier wat kan betekenen voor kwetsbare kinderen. Ik ben dol op kinderen. Zij moeten zonder zorgen of belemmeringen kunnen opgroeien. Voordat ik twee jaar geleden ernstig ziek werd, sloeg ik geen werkdag over. Als ik me niet lekker voelde, nam ik twee paracetamols en kwam ik toch. Door mijn ziekte ben ik een hele periode thuis komen zitten. Toen miste ik het werk, de collega’s en de cliënten ontzettend. Inmiddels ben ik weer terug op mijn vaste plek en daar haal ik veel plezier uit. Het voelt goed om hier weer te staan.”